Tuesday, January 26, 2010

tua

Sungguhpun kebanyakan dari kami masih belum layak untuk daftar mengundi, sedikit sebanyak erti dewasa telah dapat kami fahami........

Isi rumah kami sering berbicara tentang kasih-sayang, tentang gigit-gigit dan ringan-ringan dan faktor-faktor keghairahan. Aku amat yakin jiran tetangga kami amat susah hati ketika mendengar perbualan kami, bimbang tentang prestasi mereka atau rendah diri dengan bakat mereka sendiri.

Cik Yamjal sudah berjaya memiliki lesen memandu tanpa menghadapi momen cemas, kematian enjin misalnya.

Imej kaki toyol Cik Nab sudah digantikan dengan keghairahannya terhadap tompok-tompok dan belang-belang harimau bintang.

Haqim semakin sibuk dengan politik kampus dan Cik Mira semakin bersemangat tentang kemerosotan ekonomi negara.

Aku telah berjaya membeli periuk belanga.

Dan Saudagar Yas berjaya masak sup su'un dan merasakan rambut pendek itu macam puaka.

Yang pasti, ianya tidak sepuaka rambut Mat Syah.

4 comments:

  1. kau beli periuk buat apa
    pergilah beli guitar akustik baru
    duet akustik dengan azim
    (dada) :D :D :D

    ReplyDelete
  2. azim,
    aku tidak mempunyai wang yang cukup untuk beli gitar berjenama kapitalis hehehehehe :)

    syahmi,

    tidak sangka kau faham cacian aku hehehehe :)

    ReplyDelete
  3. hahahahahahahahhahahaHA
    aku setuju dgn mat syah tu..
    hehe..
    no offence.
    HAHA

    ReplyDelete