Saturday, February 6, 2010

Skeptik Romantik

Apak suka buat lawak. Misalnya, menyuruh aku menyertai MLM.
Barangkali Apak terlupa yang aku tidak pernah menghantar buku latihan ilmu hisab sewaktu di sekolah menengah dahulu. Formula bagaimana RM 100 dapat digandakan ke RM 8000 tidak ingin aku rungkaikan, tidak berminat dan tidak peduli.

Aku khabarkan pada Apak, Pakcik Zinn sudah meninggal dunia.
Apak lalu bertanya, "Zinn yang mana?"
"Ala, kawan Pakcik Chomsky tu..." balasku penuh ekspresi.
"Oh..."




Seperti Si Gemok yang tersenyum-senyum setiap kali mendengar perkataan Mekdonal, aku juga akan tersenyum-senyum setiap kali mendengar nama kekasih lama aku berkumandang di udara. Kebiasaannya, apabila aku tersenyum-senyum terkenangkan rambut kekasih lama yang indah dikuak semilir petang, Saudagar Yas, Cik Nab, dan Yamjal sering mengeluarkan perkataan kesat, misalnya

"GATAL!!!"


Aku tidak kisah jika mereka rasa tertekan dengan imaginasi aku yang melampaui batas-batas waktu. Yang penting, aku masih merasakan yang Saudagar Yas tidak normal kerana tidak berbomba, Cik Nab tidak mungkin dapat melawan nafsu membeli-belahnya di gedung-gedung kapitalis dan Cik Yamjal masih tidak dapat mengecap keseimbangan kosmos di bahagian dadanya. Hehehehehehehehehehehe :)

4 comments:

  1. Bongok!!!!
    Heh kita serupa jek. Cuma aku malang sikit sebab hmm.... :P

    ReplyDelete
  2. cik amal,

    sesungguhnya aku lebih bertuah daripada kau dalam sudut begini hehehehehehehe :)

    ReplyDelete
  3. amal,
    sesungguhnye..jgnla nk compare dgn org..
    kerana u xde comparison.
    hehe..
    tiada dan tdak akn ada keseimbangan..
    lol

    ReplyDelete
  4. ish, makan dalam.....

    yang benar,

    bobbi

    ReplyDelete