Thursday, June 25, 2009

shafik~mana shafik~dua tiga kucing berlari!

Round 1, fight!

"Tu bukan M.J (bukan nama sebenar) ke?"

"Yelah tu."

"Tengok, Apak kau ada agenda lain ni...aku tau Apak kau ada agenda lain..."

"Nasib baik kita tak berasap..."

"Kan...!!!"

Round 2, fight!

"Aku macam kenal aje kereta tu...Woi Bapak Mamat (bukan nama sebenar) ! Bekas Bapak Mentua aku!"

"Nasib baik kita tak berasap..."

"Kan...!!!"


Aku dan Mek Rina pergi ke tempat yang paling indah di Selayang dengan niat untuk mencemarkan kawasan itu dengan kepulan gas beracun. Malangnya, masing-masing terlupa untuk membawa bahan nyalaan. Justeru, dengan rasa segan silu, aku menapak ke sebuah pondok pengawal sebuah kondominium mewah yang hanya mampu dimiliki para manusia yang memalsukan slip gaji untuk memohon skim pinjaman perumahan atau apa-apa subsidi.

"Angkel, nak pinjam laiter boleh?"

"Angkel tak hisap rokoklah adik...tapi sekejap ya, Angkel carikan..."

Pakcik tersebut menghulurkan sinar harapan padaku. Malangnya, setelah berkali-kali memetik, masih lagi tiada nyalaan. Aku goncang, tiada bunyi, menandakan laiter itu kering tidak berisi. Mek Rina membuat keputusan untuk mencuri laiter budak sekolah yang baru pulang sekolah, kalau tidakpun singgah ke kedai mamak yang selalu aku kunjungi semata-mata untuk...

"Ha, Mus! Kau berhenti jap, aku pergi pinjam laiter dekat Mus Nasi Lemak!"

"Ok!"

"Woi pinjam laiter jap?"

"Kau ni...nak hisap rokok tapi tak ada laiter..." gurau Mus sambil menghulurkan laiter miliknya.

"Babi kau...aku tertinggal la...terima kasih...oh akhirnya!"


Round 3, fight

"Woi itu bukan Leha ke?"

Setelah sekian lama aku dan Mek Rina mencari alat untuk membakar dan terserempak dengan Apak dan Bapak Mamat, kami berjaya mencapai matlamat kami. Namun, setelah matlamat dicapai, kami terserempak pula dengan seorang makcik yang tinggal di kawasan perumahan kami. Makcik Leha (nama sebenar) sedang berada di dalam kereta, ingin membuat pusingan u, seperti kami juga...

"Woi fuck! Sorok! Woi kau rasa dia nampak tak asap keluar dari kereta?"

"ish, tak kot...dia tak nampak kot..."


PIN PIN!!!





Makcik Leha membunyikan hon....

2 comments: