Wednesday, March 24, 2010

Konyaku Jeli dan Barbeku Parti

Saudagar Yas punya rancangan. Saudagar Yas sentiasa punya rancangan.


Hal ini adalah disebabkan Saudagar Yas kurang daya impulsif dalam mengharungi hari-harinya. Tetapi tidak mengapa, kerana doktrin Yasminism yang dipegang oleh Saudagar Yas menuntutnya untuk merancang dan terus merancang.


Setelah beberapa rancangan Saudagar Yas untuk meraikan harijadi Haqim tergendala dan rosak akibat manusia-manusia yang tidak mempunyai kehidupan sendiri, akhirnya, malam tadi,

sebuah acara arson ayam dan sosej telah dilaksanakan di pinggir sebuah paya.


Pada saat itu, Cik Yamjal telah membuat pengakuan yang menggemparkan. Katanya acara tersebut mirip Upacara Korban Kambing dan Hisap Darah Manusia Secara Kolektif yang pernah dihadiri oleh 'rakan'nya. Kata Cik Yamjal lagi, tetamu tidak dibenarkan minum darah hos acara.


Ah sudah, aura syaitan Cik Yamjal semakin ketara. Api semakin marak, seolah-olah semangat neraka sudah bangkit bersama-sama rasa lapar Cik Yamjal.


Upacara arson itu semakin meriah dengan kedatangan kawan-kawan. Malang sekali, balingan telur yang pertama pada Haqim tidak mengena dan Cik Nab terpaksa melakukan pembohongan yang paling besar untuk mengelakkan diri dari serangan Haqim.


Dan kami semua terpesona dengan bihun Cik Lea yang magikal

dan kami semua tertanya-tanya apakah yang telah Cik Mira lakukan terhadap agar-agar berbentuk obsin itu.


Yang pasti, Cik Yamjal semakin nanar kerana ingin membunuh semua penyu

dan KONONnya kekasih gelap Chuck ialah aku.

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Bongok!!!

    Kawan aku yang pegi tau, bukan aku.
    Aku innocent bak kata ed.
    Hee

    ReplyDelete
  3. Mengapa komen Cik Ramen hilang?

    Adakah salah aku?
    Adakah aku tersalah tekan butang?

    Amal,

    tidak baik menipu...

    ReplyDelete