Thursday, February 25, 2010

Winning a Battle, Losing the War

Sementara menunggu masa yang sesuai untuk pembedahan, Apak dibenarkan pulang ke rumah.

Aku semakin berat hati untuk kembali ke sekolah.

Seperti minggu-minggu yang lalu, aku gagal menjawab soalan undang-undang perlembagaan dan apabila hidup kau dikelilingi sekumpulan manusia yang mendapat anugerah dekan, perkara-perkara seperti ini amatlah memalukan.

Berkat keizinan Saudagar Yas, aku berjaya ponteng beberapa kelas dan menghabiskan waktu dengan berusaha menjadi peniaga coklat yang paling kaya di dunia. Malangnya, setelah aku berjaya bergelar jutawan coklat, aku masih merasakan hidup aku kurang sempurna.

Pada ketika ini, tidak ada apapun yang bisa bikin aku tenteram dan sempurna.

Lampu-lampu LED di ICT yang membentuk pokok-pokok ala winter sonata buat aku sedih mengenangkan sepasang kekasih yang terpisah di utara dan selatan korea.

Jenaka Chuck dan insiden di atas vespa putihnya, sekalipun buat aku ketawa, tidak mampu pulihkan semangat aku yang hilang tiba-tiba.

Lagu-lagu yang kononnya "ROCK" yang dimainkan sewaktu temasya sekolah itu buat aku sakit kepala dan mual.

Aku khabarkan pada Saudagar Yas berkenaan hal ini. Seperti selalu, Saudagar Yas sentiasa mempunyai jawapan terhadap apa jua kemusykilan.

"Something is always missing because that's life. But if you go after the thing that you think is missing in your life, you'll lose out on other things..."


Saudagar Yas sentiasa benar.

Dan hakikat itu amat aku benci.


Ah, yang penting Saudagar Yas belum pernah pergi ICT...

2 comments:

  1. ehem2x..
    dgn bangga nya saya ingin memberitahu,
    yasm sudah smpai ke i-city!!!!!

    tp, sbb ramai sgt org, ammar kata nnt hr isnin baru turun jln2x kt situ.
    heheheheh

    =D

    ReplyDelete
  2. setakat lalu baik tak payah... hehehehe :)

    ReplyDelete