Wednesday, January 6, 2010

iqra'

Untuk tahun baru, aku tidak mempunyai apa-apa azam. Malah aku tidak pernah mempunyai azam. Satu-satunya azam yang wujud dalam hidup aku ialah bekas kekasih Cik Nab, itupun aku tidak pernah bersua muka dengannya, sekadar mendengar kisah-kisah romantik mereka sahaja.

Walaubagaimanapun, aku ada menyimpan hajat kecil, misalnya ingin ke sekolah dengan lebih kerap.


Dan seharusnya, pakcik itu menjadi sedikit hipokrit ketika menulis buku undang-undang kontrak yang berjilid-jilid itu. Siapalah yang akan tertawan hatinya apabila melihat sebaris ayat dalam pendahuluan topik illegality yang berbunyi,

"this is the more difficult topic in the law of contract..."

Justeru, keinginan aku untuk menjadi rajin pada tahun ini mati bersama-sama noktah pada baris-baris awal pendahuluan topik tersebut.

5 comments:

  1. Alasan!

    Hehe baru first week. Nanti kita study sama2, without hojan. Mampus kalau study ngan dia. Psycho. Hahaha

    ReplyDelete
  2. kuatkan azam untuk belajar!

    "this is the more difficult topic in the law of contract..."

    F that.make it the easiest!
    hehehe

    ReplyDelete
  3. amal, bukan setakat Ojan, kita harus hindari yasmin kassim sekali hehehehe :)

    jonathan,

    terima kasih, aku sangat memerlukan sokongan rakan-rakan hehehe :)

    ReplyDelete
  4. ain, jangan main2
    belajar sungguh2. :)

    ReplyDelete