Sunday, July 26, 2009

keunggulan cinta~dari sinar mata~yang bergelora~

Beberapa hari yang lalu, aku menerima khabar yakni sekolah aku ditutup selama seminggu. Semuanya gara-gara selsema babi yang sungguh, misteri itu.

Seperti biasa, aku, Mek Jah dan Mek Rina bersidang di depan rumah kami. Malang sekali Mek Rina mepunyai hal lain dan tidak bisa berlama-lama dengan ahli-ahli kongsigelap yang lain.

Aku berkata dengan penuh semangat pada Mek Jah dan Mek Rina,

"Woi, Ahad malam! Paul's Place! Kontrasosial main!"

Kedua-dua mereka memandang antara satu sama lain.

"Ha yelah! Hari Ahad ye! Kau tak tau lagi ke?" tanya Mek Rina pada aku. Berkenaan Yasmin Ahmad? Itu aku sudah tahu.
Kemudian, dalam senafas Mek Rina berkata,

"Aku nak bertunang!"

....(bunyi cengkerik)....

"Bila?"

"Hari Ahad la..."

....(bunyi cengkerik)....

"Bertunang, sekali dengan family ke bertunang sendiri-sendiri?"

"Kau ingat aku kristian?"



Soalan pertama:

Adakah aku dapat berjoget lambak pada malam Ahad itu?

Jawapan:

Sudah tentu tidak.


Soalan kedua:

Apakah reaksi aku setelah mendengar khabar bahawa Mek Rina akan bertunang?

Jawapan:

Oh, ini tidak boleh didedahkan...

8 comments: