Sunday, May 30, 2010

Out Waltzing with the Holy Ghosts

Kurangnya minat tidak menghalalkan sebarang bentuk kegagalan, frasa yang dicanangkan pada aku tanpa gagal. Fak!

Mujur lawatan sambil belajar ke Raincity bersama-sama Cik Nab, Cik Mira dan Saudagar Yas membawa aku enam jam jauh daripada kegagalan itu.

Tidak kira apa yang terjadi, janganlah mencontohi Saudagar Yas yang membuang beg plastik berwarna biru yang disediakan pihak pengurusan kereta api (untuk muntah atau membuang sampah). Membuang beg plastik itu ketika kereta api masih belum bertolak merupakan perbuatan yang amat keji.


Di sini juga aku ingin berterima kasih kepada Cik Nani dan Ibunya kerana sudi mengenyangkan perut kami dengan hidangan yang enak belaka. Tanpa mereka, barangkali Cik Am tidak bisa beramah-mesra dengan beruk-beruk liar di Burmesepool. Tanpa mereka, barangkali Saudagar Yas tidak boleh bercinta dengan Haqim di luar radius kawasan Shah Alam.


Sekalipun lawatan sambil belajar itu agak pendek durasinya, kami telah berjaya mendalami sisi seksual kami dengan melawat Taman Eliathamby.


Cuti sekolah tidak akan dipanggil cuti sekolah tanpa ajakan Dave Ghrol untuk menghabiskan masa bersama-sama. Fogging di dalam kereta bersama kawan-kawan lama ketika kereta meluncur laju di jalanraya kota lumpur sambil irama nikbinjidan berkumandang di stereo, amat membahagiakan. Sekalipun Mahdi terbuang keris sakti di tepi lif, sekalipun kami hampir terkunci di dalam sebuah bangunan kapitalis, semua itu amat membahagiakan.



Sudah tentu Apak dan Omak meradang kerana aku pulang lewat, sekalipun kelewatan itu berpunca oleh majlis baca puisi.

Ya, aku tidak pergi clubbing dan aku tidak menonton glee.

Ya, Cik Nab masih enggan untuk menggegarkan dunia dengan bakatnya.

Dan ya, Cik Yamjal tetap terus memuja kambing,

cuma kali ini kambing-kambing gunung.

2 comments:

  1. plastik tuh transparent la =(

    ReplyDelete
  2. tidak kisahlah warna apa pun, perbuatan itu amat keji...

    ReplyDelete